Δωρεάν Μεταφορικά και Αντικαταβολή για Αγορές άνω τον 25 ευρώ. // Επιπλέον έκπτωση 10%, *η έκπτωση εφαρμόζεται αυτόματα στο καλάθι σας
Σχολική Λίστα Δημοτικού 2025–2026: Ο πλήρης ελληνικός οδηγός για Α’–ΣΤ’ τάξη
Λεπτομέρειες
Συντάκτης: sxolikilista.gr
Εμφανίσεις: 66
Σχολική Λίστα Δημοτικού 2025–2026: Ο πλήρης ελληνικός οδηγός για Α’–ΣΤ’ τάξη
Πώς επιλέγεις σχολικά για Δημοτικό χωρίς άγχος, φωνές και άσκοπα έξοδα; Σε αυτόν τον οδηγό θα βρεις ό,τι χρειάζεται ένα παιδί από την Α’ μέχρι τη ΣΤ’ Δημοτικού – με πρακτικές συμβουλές, γονεϊκά tips, frameworks οργάνωσης και παραδείγματα από την ελληνική καθημερινότητα.
Βλέπεις αναλυτικά τις ανάγκες κάθε τάξης (Α’–ΣΤ’) με γονεϊκή ματιά.
Μαθαίνεις πώς η ποιότητα στα σχολικά επηρεάζει γραφή, συγκέντρωση και αυτοπεποίθηση.
Παίρνεις έτοιμες ρουτίνες, knowledge cards και micro-teaching ιδέες για το σπίτι.
Γιατί η σχολική λίστα του Δημοτικού επηρεάζει όλη τη σχολική πορεία Εισαγωγή
Το Δημοτικό είναι η βάση όλων. Εδώ χτίζεται η γραφή, η ανάγνωση, η σχέση με το διάβασμα, η οργάνωση – και συχνά, η αυτοπεποίθηση ή η απογοήτευση. Τα σχολικά είδη σε αυτή τη φάση δεν είναι «πραγματάκια»· είναι εργαλεία με τα οποία το παιδί μαθαίνει να σκέφτεται, να κρατά σημειώσεις, να χρωματίζει, να κόβει, να κολλάει, να παρουσιάζει.
Ένα κακό μολύβι, μια κασετίνα που δεν ανοίγει, μαρκαδόροι που μουτζουρώνουν ή τετράδια που τρυπάνε μπορούν να κάνουν το παιδί να νιώσει ότι «δεν τα καταφέρνει» – ενώ στην πραγματικότητα το πρόβλημα είναι στα υλικά, όχι στο ίδιο.
Στον οδηγό αυτό θα δεις πώς να διαλέξεις σχολικά για Δημοτικό με κριτήριο την ανάπτυξη του παιδιού, όχι απλά το τι γράφει το χαρτί. Θα δούμε ανά τάξη τι παίζει ρόλο, ποια λάθη κάνουν συνήθως οι γονείς και πώς μπορείς με μικρές αποφάσεις να φτιάξεις μια χρονιά πιο ήρεμη για όλους.
Knowledge Card: Στις μικρές τάξεις, η αίσθηση «μου είναι εύκολο να γράψω/ζωγραφίσω» αυξάνει σημαντικά την προθυμία του παιδιού να ασχοληθεί με το διάβασμα στο σπίτι.
Ανά τάξη: Α’, Β’, Γ’, Δ’, Ε’, ΣΤ’ – πώς αλλάζουν οι ανάγκες Βασικά
Α’ Δημοτικού – Η χρονιά της εκκίνησης
Στην Α’ Δημοτικού, το παιδί μαθαίνει από την αρχή πώς να κρατά μολύβι, πώς να κάθεται στο θρανίο, πώς να ανοίγει κασετίνα και τσάντα. Η λίστα πρέπει να σέβεται τα μικρά χέρια και την περιορισμένη αντοχή του.
Μολύβια HB ή 2B, ιδανικά τριγωνικής λαβής.
Μαλακή λευκή γόμα, που δεν «σκίζει» το χαρτί.
Ξύστρα με δοχείο, για να μην γεμίζει ο χώρος γρέζια.
Κηρομπογιές με παχιά λαβή.
Λίγοι χοντροί μαρκαδόροι νερού, με καπάκια που κουμπώνουν καλά.
Ελαφριά κασετίνα, όχι υπερφορτωμένη.
Γονεϊκό insight: Αν η κασετίνα ζυγίζει όσο η τσάντα, κάτι πάει λάθος. Στόχος στις πρώτες τάξεις είναι «λίγα και λειτουργικά».
Β’ Δημοτικού – Σταθεροποίηση δεξιοτήτων
Το παιδί έχει κερδίσει λίγο έδαφος στη γραφή και αρχίζει να δουλεύει πιο σταθερά. Εδώ μπορείς να αναβαθμίσεις ελαφρά την ποιότητα:
Καλύτερης ποιότητας μολύβια, που δεν σπάνε εύκολα.
Πρώτες δοκιμές πιο λεπτών μαρκαδόρων για ζωγραφική.
Τετράδια με πιο ανθεκτικό εξώφυλλο, ειδικά για Γλώσσα & Μαθηματικά.
Knowledge Card: Όσο λιγότερο «σπάνε» τα μολύβια και οι μύτες, τόσο λιγότερο διακόπτεται η συγκέντρωση του παιδιού την ώρα της άσκησης.
Γ’ & Δ’ Δημοτικού – Η εποχή των projects και των χαρτονιών
Από Γ’–Δ’ αρχίζουν να εμφανίζονται πιο συχνά εργασίες: χάρτες, αφίσες, διαγράμματα. Εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι οι καλής ποιότητας μαρκαδόροι:
Σετ χρωματιστών μαρκαδόρων με καλή ροή μελανιού.
Λεπτοί μαρκαδόροι για γράμματα και λεπτομέρειες.
Τετράδια 40–50 φύλλων με δυνατό εξώφυλλο.
Ψαλίδι ασφαλείας, κόλλα στικ, βασικά χαρτόνια στο σπίτι.
Knowledge Card: Ο συνδυασμός κειμένου + εικόνας (dual coding) βοηθά τα παιδιά να θυμούνται έως και 50% καλύτερα έννοιες και ορισμούς. Οι καλοί μαρκαδόροι δεν είναι αισθητική επιλογή, είναι εργαλείο μνήμης.
Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού – Η οργάνωση γίνεται «κανονικό μάθημα»
Στις μεγάλες τάξεις, τα παιδιά γράφουν πολύ περισσότερα και η ύλη γίνεται πιο απαιτητική. Είναι η ιδανική στιγμή να τα εισάγεις σε πιο συνειδητή οργάνωση.
Υπογραμμιστές σε 3–4 χρώματα (θεωρία, ορισμοί, παραδείγματα, ασκήσεις).
Λεπτοί μαρκαδόροι για καθαρά διαγράμματα.
Πιο ανθεκτική κασετίνα, με λογική οργάνωση (μολύβια/στυλό/μαρκαδόροι χωριστά).
Σουπλά γραφείου για σταθερό χώρο μελέτης στο σπίτι.
Γονεϊκό insight: Από Ε’–ΣΤ’ μπορείς να ξεκινήσεις να μιλάς με το παιδί για «σύστημα διαβάσματος» – όχι μόνο για «τετράδια». Τα σωστά σχολικά γίνονται σύμμαχος σε αυτό.
Framework γονιού: Πώς παίρνεις αποφάσεις χωρίς άγχος Οδηγός
Αν έχεις βρεθεί μπροστά σε ράφια γεμάτα τετράδια και μαρκαδόρους, ξέρεις πόσο εύκολο είναι να μπερδευτείς. Χρειάζεσαι ένα απλό, σταθερό σύστημα που να σε ηρεμεί.
Το Mini-Framework 4C για γονείς Δημοτικού
Για κάθε προϊόν, ρώτα τον εαυτό σου:
Comfort (Άνεση): Το παιδί μπορεί να το χρησιμοποιεί χωρίς να κουράζεται;
Clarity (Καθαρότητα): Βγάζει καθαρή γραφή/χρώμα; Βοηθά να φαίνεται καθαρά η δουλειά;
Control (Έλεγχος): Μπορεί να το ελέγξει με τα χέρια του (π.χ. όχι υπερβολικά λεπτές μύτες στην Α’ Δημοτικού);
Continuity (Συνέχεια): Θα κρατήσει τουλάχιστον ένα τρίμηνο χωρίς να ταλαιπωρείστε;
Rule of thumb: Αν περνάει 3/4, είναι ok. Αν περνάει 4/4, αξίζει να το προτιμήσεις ακόμη κι αν δεν είναι το πιο φθηνό.
Η ρουτίνα «Σχολική Λίστα χωρίς άγχος»
Μαζεύουμε τα περσινά. Βλέπουμε τι έχει μείνει σε καλή κατάσταση: κασετίνες, χάρακες, ψαλίδια, τσάντες.
Σημειώνουμε τα κενά. Τι λείπει από τη λίστα του σχολείου; Τι χρειάζεται αναβάθμιση;
Φτιάχνουμε μικρό πυρήνα. Τετράδια ποιότητας, μαρκαδόροι, βασικά εργαλεία, σετ project για το σπίτι.
Δίνουμε επιλογές στο παιδί. 2–3 προεπιλεγμένες επιλογές (όχι ολόκληρο το κατάστημα).
Συμφωνούμε σε μια μικρή ρουτίνα. Π.χ. κάθε Κυριακή βράδυ έλεγχος κασετίνας και τσάντας.
Knowledge Card: Τα παιδιά που συμμετέχουν ενεργά στην επιλογή και στην τακτοποίηση των σχολικών τους έχουν μεγαλύτερη αίσθηση ευθύνης για το διάβασμα και τη σχολική τους τσάντα.
Φθηνά vs ποιοτικά σχολικά στο Δημοτικό Σύγκριση
Στο Δημοτικό, το παιδί χρησιμοποιεί καθημερινά μαρκαδόρους, μολύβια, τετράδια και κασετίνα. Εδώ η διαφορά ποιότητας φαίνεται άμεσα: είτε σε νεύρα και κλάματα, είτε σε ήρεμα απογεύματα.
Είδος
Φθηνή επιλογή
Ποιοτική επιλογή
Μαρκαδόροι
Στεγνώνουν γρήγορα, μουτζουρώνουν, δεν γράφουν σε χαρτόνι μετά από λίγο.
Κρατάνε μήνες, σταθερό χρώμα, δεν τρυπούν το χαρτί και φαίνονται καθαρά.
Τετράδια
Χαρτί που «πιάνει» και τρυπά με το μολύβι. Δύσκολο σβήσιμο.
Σταθερό χαρτί, καθαρή γραφή, πιο ευχάριστη αίσθηση στο γράψιμο.
Κασετίνα
Φερμουάρ που χαλάνε, σχισίματα, χάος στο εσωτερικό.
Αντοχή 1–2 χρονιές, εύκολο άνοιγμα, λογική διάταξη για τα υλικά.
Γονεϊκό insight: Σε 3–4 βασικά είδη (τετράδια, μαρκαδόροι, κασετίνα, τσάντα) η ποιοτική επιλογή βγαίνει πιο οικονομική σε βάθος χρόνου από τις συνεχείς αντικαταστάσεις.
Σενάρια, knowledge cards & micro-teaching για γονείς Δημοτικού Πράξη
Σενάρια από την ελληνική καθημερινότητα
Σενάριο 1 – Το κλασικό «ο μαρκαδόρος δεν γράφει»: – «Μαμά, ο μαρκαδόρος μου δεν γράφει!» – «Τον έχουμε από τη δεύτερη εβδομάδα… Ώρα να τον αλλάξουμε με κάποιον που αντέχει περισσότερο.» Τι κερδίζεις: Το παιδί μαθαίνει ότι κάποια σχολικά είναι «για λίγο» και κάποια «για όλη τη χρονιά».
Σενάριο 2 – Άγχος λόγω κακής κασετίνας: – «Δεν βρίσκω τη γόμα μου!» – «Άρα, χρειαζόμαστε κασετίνα με πιο ξεκάθαρες θήκες. Πάμε να την οργανώσουμε μαζί.» Τι κερδίζεις: Μετατρέπεις το χάος σε μικρό μάθημα οργάνωσης, όχι σε φωνές.
Knowledge Card: Όσο πιο προβλέψιμο είναι το «πού είναι τι» για το παιδί (κασετίνα, τσάντα, γραφείο), τόσο λιγότερες εκρήξεις άγχους υπάρχουν στα απογεύματα.
Micro-teaching ιδέες για Δημοτικό
Micro-teaching #1 – Η τέχνη της υπογράμμισης (Ε’–ΣΤ’)
Διάλεξε μία μικρή παράγραφο από κείμενο Γλώσσας. Ζήτα από το παιδί:
να υπογραμμίσει με ένα χρώμα τις λέξεις-κλειδιά,
με άλλο χρώμα τους ορισμούς,
να σου εξηγήσει γιατί διάλεξε αυτό το χρώμα.
Στόχος: να μάθει ότι ο υπογραμμιστής δεν είναι «ζωγραφική», αλλά εργαλείο οργάνωσης σκέψης.
Δώσε στο παιδί 2–3 διαφορετικούς μαρκαδόρους και ένα χαρτόνι. Ζήτα να γράψει τον τίτλο μιας αφίσας με τον καθένα και μετά ρώτα:
Ποιος φαίνεται πιο καθαρά από μακριά;
Ποιος τρυπά το χαρτόνι;
Ποιος σε κουράζει λιγότερο στο χέρι;
Στόχος: να αντιληφθεί το παιδί μόνο του τη διαφορά ποιότητας, χωρίς κήρυγμα.
Checklist Δημοτικού πριν πας στο βιβλιοπωλείο
Checklist για γονείς Δημοτικού:
Έλεγξες τι κρατιέται από πέρσι (τσάντα, κασετίνα, χάρακες, ψαλίδι);
Ξεχώρισες 3–4 βασικά είδη στα οποία θα επιλέξεις καλύτερη ποιότητα;
Έφτιαξες μικρό «σετ project» στο σπίτι με χαρτόνια, κόλλα, ψαλίδι και μαρκαδόρους;
Συζήτησες με το παιδί απλούς κανόνες: «πού μπαίνει τι» στην κασετίνα και στην τσάντα;
Σημείωσες το όνομα του παιδιού σε βασικά αντικείμενα με ανεξίτηλο μαρκαδόρο;
❓ FAQ – Συχνές Ερωτήσεις γονιών Δημοτικού
Πρέπει να αγοράζω ό,τι γράφει η λίστα του σχολείου;
Ναι, αλλά με κριτική ματιά. Η λίστα είναι η βάση. Πάνω σε αυτήν μπορείς να κάνεις μικρές προσαρμογές: καλύτερη ποιότητα σε βασικά είδη και ίσως 1–2 επιπλέον εργαλεία οργάνωσης (π.χ. υπογραμμιστές, μικρό planner στις μεγάλες τάξεις).
Τα μεγάλα σετ μαρκαδόρων αξίζουν για Δημοτικό;
Στις περισσότερες περιπτώσεις, 8–12 χρώματα είναι υπεραρκετά. Τεράστια σετ χρησιμοποιούνται ελάχιστα και συχνά στεγνώνουν. Προτίμησε λίγους αλλά ποιοτικούς μαρκαδόρους που γράφουν καλά σε χαρτί και χαρτόνι.
Πόσο συχνά πρέπει να ανανεώνω τη σχολική λίστα;
Με ποιοτικά σχολικά, συνήθως μια φορά τον χρόνο είναι αρκετή, με μικρά συμπληρώματα μέσα στο δεύτερο τετράμηνο. Αν κάθε μήνα χρειάζεται «ξανά-ξανά» αγορά, κάτι δεν πάει καλά στην ποιότητα ή στον τρόπο χρήσης.
✅ Τι κερδίζεις αν εφαρμόσεις όσα διάβασες
Ένα παιδί που νιώθει ότι «τα καταφέρνει» με τα σχολικά του και δεν παλεύει με κακής ποιότητας υλικά.
Λιγότερα νεύρα και φωνές στα απογεύματα, γιατί ξέρει πού είναι τι και πώς δουλεύει.
Λιγότερα έκτακτα έξοδα και αγορές της τελευταίας στιγμής.
Ένα σπίτι με πιο ήρεμη ρουτίνα σχολείου–διαβάσματος, ειδικά στις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού.
🚀 Επόμενο βήμα
Αν θέλεις μια σχολική χρονιά στο Δημοτικό με λιγότερο άγχος και πιο οργανωμένα απογεύματα, ξεκίνα από τη σωστή λίστα. Συνδύασε τις ανάγκες του σχολείου με την προσωπικότητα του παιδιού σου και διάλεξε σχολικά που πραγματικά υποστηρίζουν την προσπάθειά του.
Αποστολές σε όλη την Ελλάδα – επιλεγμένα σχολικά για Α’–ΣΤ’ Δημοτικού, χωρίς περιττά προϊόντα.
σχολική λίστα δημοτικού 2025 2026, σχολική λίστα α δημοτικού, σχολική λίστα στ δημοτικού, σχολικά είδη δημοτικού, μαρκαδόροι για δημοτικό, τετράδια δημοτικού, σχολική τσάντα δημοτικού, κασετίνα δημοτικού, σετ project δημοτικό, λίστα σχολικών ανά τάξη δημοτικού, σχολικά για παιδιά δημοτικού
Σχετικά με την ομάδα του sxolikilista.gr Το άρθρο επιμελήθηκε η ομάδα του sxolikilista.gr, με εξειδίκευση σε σχολικές τσάντες, σχολικά είδη & εργονομία για παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου. Κάθε οδηγός βασίζεται σε πραγματικές ανάγκες γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, με έμφαση στην ασφάλεια, την αντοχή και την πρακτική χρήση στην καθημερινότητα.
Η ιδέα του sxolikilista.gr δημιουργήθηκε το 2015 με σκοπό την παροχή σχολικών ειδών ,ειδών hobby, παιχνιδιών και πολλών ειδών γραφείου στις καλύτερες τιμές της αγοράς για όλους τους καταναλωτές.
Μέσα λοιπόν από το sxolikilista.gr σας προτείνουμε τα απαραίτητα προϊόντα για το σχολείο, το γραφείο, την επιχείρηση το νηπιαγωγείο τον παιδικό σταθμό το σχολείο και όλα αυτά βέβαια σε ασυναγώνιστες τιμές.